nie ważne co widziałeś i gdzie byłeś. Liczy się to co umiesz, tu i teraz- Mateusz Mrozowski

nie ważne co widziałeś i gdzie byłeś. Liczy się to co umiesz, tu i teraz- Mateusz Mrozowski

O co chodzi z tą sprzedażą

Gdyby ktoś o wielkim pragnieniu, pofatygował się o zebranie wszystkich książek zajmujących się psychologią sprzedaży z całą pewnością mógłby zapełnić niejedną bibliotekę narodową każdego z krajów świata. Taka ekspansja tego rodzaju literatury świadczy przede wszystkim o tym jak duży potencjał tej branży występuje obecnie a co najważniejsze jak dynamicznie się rozwija i potrzebuje coraz to nowszych i skuteczniejszych metod swojego zastosowania.
Sprzedaż jest często bardzo źle rozumiana w Polsce. Wiąże się to z uwarunkowaniami społecznymi naszego kraju a także z mylnym myśleniem na temat samego procesu kupna i sprzedaży. Popularna definicja, która najczęściej występuje w naszym otoczeniu opisuje sprzedaż, jako sztukę manipulacji ludzkiej w czasie wystarczającym do tego, aby wydobyć od klienta pieniądze. W rzeczywistości cały proces sprzedaży nowoczesnej w najprostszy sposób został przekazany przez Johnsona Spencera i Wilsona Larry w książce „ jednominutowy sprzedawca”. Opisany został, jako sztuka pomocy w celu dostarczenia informacji ludziom o produktach bądź usługach, których potrzebują. Autorzy dowodzą stwierdzenia, że im lepiej pomagasz ludziom w doborze najlepszych i najkorzystniejszych ofert, tym lepszym stajesz się sprzedawcą a co za tym idzie, odnosisz coraz większe sukcesy. Dzisiaj wiele idei powstało na temat skutecznej sprzedaży. Traktując tą profesję jak proces o wielopoziomowej strukturze. W pewnym sensie utożsamiając ją z czymś tak naturalnym jak oddychanie, jedzenie czy spanie. Zawsze coś sprzedajemy czy to produkt czy usługę czy samych siebie. Wszystko się zmienia a proces pozostaje ciągle ten sam.

Patrząc na sprzedaż przez pryzmat dzisiejszego rynku pracy, nie sposób nie zauważyć jak ogromne znaczenie i jak ogromny prestiż posiada dział handlowy, każdej z firm na naszym globie. Prawdziwe wydaje się, zatem stwierdzenie, że szeroko rozumiana przedsiębiorczość potrzebuje coraz to większej rzeszy dobrze wyedukowanych i ambitnych handlowców niż miało to miejsce do tej pory w naszej historii. Drogi czytelniku, cała filozofia sprzedaży, ta niewyobrażalna pasja, jaką ze sobą niesie- jest niczym innym jak uświadomieniem sobie, że każdy szczebel naszego życia wymaga od nas poświęcenia, uwielbienia i skupienia. Ludzie nienawidzą jak się im sprzedaje, uwielbiają jednak kupować, wręcz pragną dogadzać sobie w każdej materii swojego życia. Pytanie, zatem brzmi: Czy będą kupować od ciebie czy od kogoś innego. Czy ty będziesz ich doradcą, czy ktoś inny. Wybór zależy do ciebie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz