Gdyby ktoś o
wielkim pragnieniu, pofatygował się o zebranie wszystkich książek zajmujących
się psychologią sprzedaży z całą pewnością mógłby zapełnić niejedną bibliotekę
narodową każdego z krajów świata. Taka ekspansja tego rodzaju literatury
świadczy przede wszystkim o tym jak duży potencjał tej branży występuje obecnie
a co najważniejsze jak dynamicznie się rozwija i potrzebuje coraz to nowszych i
skuteczniejszych metod swojego zastosowania.
Sprzedaż
jest często bardzo źle rozumiana w Polsce. Wiąże się to z uwarunkowaniami
społecznymi naszego kraju a także z mylnym myśleniem na temat samego procesu
kupna i sprzedaży. Popularna definicja, która najczęściej występuje w naszym
otoczeniu opisuje sprzedaż, jako sztukę manipulacji ludzkiej w czasie
wystarczającym do tego, aby wydobyć od klienta pieniądze. W rzeczywistości cały
proces sprzedaży nowoczesnej w najprostszy sposób został przekazany przez
Johnsona Spencera i Wilsona Larry w książce „ jednominutowy sprzedawca”.
Opisany został, jako sztuka pomocy w celu dostarczenia informacji ludziom o
produktach bądź usługach, których potrzebują. Autorzy dowodzą stwierdzenia, że
im lepiej pomagasz ludziom w doborze najlepszych i najkorzystniejszych ofert,
tym lepszym stajesz się sprzedawcą a co za tym idzie, odnosisz coraz większe
sukcesy. Dzisiaj wiele idei powstało na temat skutecznej sprzedaży. Traktując
tą profesję jak proces o wielopoziomowej strukturze. W pewnym sensie
utożsamiając ją z czymś tak naturalnym jak oddychanie, jedzenie czy spanie.
Zawsze coś sprzedajemy czy to produkt czy usługę czy samych siebie. Wszystko
się zmienia a proces pozostaje ciągle ten sam.
Patrząc na
sprzedaż przez pryzmat dzisiejszego rynku pracy, nie sposób nie zauważyć jak
ogromne znaczenie i jak ogromny prestiż posiada dział handlowy, każdej z firm na
naszym globie. Prawdziwe wydaje się, zatem stwierdzenie, że szeroko rozumiana
przedsiębiorczość potrzebuje coraz to większej rzeszy dobrze wyedukowanych i
ambitnych handlowców niż miało to miejsce do tej pory w naszej historii. Drogi
czytelniku, cała filozofia sprzedaży, ta niewyobrażalna pasja, jaką ze sobą
niesie- jest niczym innym jak uświadomieniem sobie, że każdy szczebel naszego
życia wymaga od nas poświęcenia, uwielbienia i skupienia. Ludzie nienawidzą jak się im sprzedaje, uwielbiają jednak kupować, wręcz pragną
dogadzać sobie w każdej materii swojego życia. Pytanie, zatem brzmi: Czy będą
kupować od ciebie czy od kogoś innego. Czy ty będziesz ich doradcą, czy ktoś
inny. Wybór zależy do ciebie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz