nie ważne co widziałeś i gdzie byłeś. Liczy się to co umiesz, tu i teraz- Mateusz Mrozowski

nie ważne co widziałeś i gdzie byłeś. Liczy się to co umiesz, tu i teraz- Mateusz Mrozowski

Grywać i rywalizować czyli czym jest Grywalizacja

Grywalizacja lub gryfikacja lub gamifikacja (ang. gamification) – wykorzystanie specyfiki i dynamiki  znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do projektowania i utwierdzania zachowań ludzi w sytuacjach realnych wyzwań , w celu zwiększenia zaangażowania. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe.



 
Grywalizację można stosować na wielu polach:
  • Marketing
  • Sprzedaż bezpośrednia
  • Szkolenie pracowników
  • Rozwój osobisty i zdrowie
  • Edukacja
  • Finanse
  • Sport, rozrywka i spędzanie wolnego czasu
  • Programy społeczne i ekologiczne
  • Programy rządowe
  • W produktach

Przykłady grywalizacji wykorzystane przez duże korporacje.

  • "Ribbon Hero to gra stworzona w laboratoriach Microsoft Labs, której celem jest nauczenie użytkownika obsługi pakietu Microsoft Office poprzez wciągnięcie go w grę. Program przedstawia użytkownikowi wyzwania (np. „użyj animacji w PowerPoincie” lub „sformatuj nagłówek i stopkę w Wordzie”), za które ten dostaje nagrody – punkty. Paski postępu pokazują jego „stopień ekspertyzy” w obsłudze poszczególnych programów.
  • Serwis geolokalizacyjny FourSquare[ używa systemu znaczków, wyzwań i osiągnięć by zachęcić użytkowników do zwiększenia partycypacji w tworzeniu zawartości.
  • mGra - gra promująca nowy serwis transakcyjny mBanku, wprowadzony w 2013 roku. Dokonując przelewów, oznaczając transakcje czy korzystając z produktów finansowych klienci mBanku zyskują specjalne odznaki."

Dzisiaj już nikt nie zastanawia się czy Grywalizacja jest lepszym sposobem na edukację - bo po prostu jest, koniec i kropka.
Sprawa dotyczy bardziej elementarnego pytania, jakie stworzyć narzędzia i podłoże do tego, aby grywalizacja miała jak największe odzwierciedlenie w rzeczywistości i w potrzebach które szukamy.
Producenci gier komputerowych, takich jak World of Warcraft doprowadzili do perfekcji system, który wciąga użytkowników w intensywną interakcję z grą. System jest na tyle silny, że według raportu uczestnicy grywający i rywalizujący w tej zabawie podnosili swoje kompetencje przywódcze, myślenia strategicznego, współpracy i odporności na stres.
W sumie "tak nie wiele więcej" w porównaniu z tymi którzy nie brali udziału w zabawie. O jakieś 50
 % !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz