nie ważne co widziałeś i gdzie byłeś. Liczy się to co umiesz, tu i teraz- Mateusz Mrozowski

nie ważne co widziałeś i gdzie byłeś. Liczy się to co umiesz, tu i teraz- Mateusz Mrozowski

Pomagając innym pomagasz sobie. Nie zapominaj jednak o priorytetach

Dzisiaj, jestem " świeżo" po warsztatach o nośnym tytule " wolontariat drogą do sukcesu".  Wróciłem do domu z silnym przekonaniem, że ten dzisiejszy dzień jest niebywale wyjątkowy, bowiem idea którą od jakiegoś czasu próbuję przekazywać znalazła dzisiaj swój oddźwięk w Dobczycach.
Ponad setka, świadomych ludzi w tym głównie uczniów i pracowników, jedynej w tym mieście, szkoły średniej, przysłuchiwała się z uwagą prelekcjom wygłaszanym tego dnia.
Dyskusja na temat aktywności, debata oksfordzka a co najważniejsze wspomniane wyżej warsztaty, utwierdziły  mnie w przekonaniu, że warto na nowo tłumaczyć ideę pomagania i pobudzać do refleksji.
Jednakże, chciałbym się dzisiaj podzielić z wami czymś więcej. Często jest tak, że w całym procesie tzw. " czynienia dobra" zapominany o tym, że są wokół nas ludzie, są wokół nas sprawy, które wymagają takiego samego zaangażowania i szacunku. Zapominamy o tym, aby pomagać skutecznie- najpierw powinniśmy zacząć od samych siebie. Wtedy z większą wytrwałością i ambicją nasze przeświadczenia staną się udziałem innych.
 Zatem myśl i działaj zaczynając od siebie, bo to kim jesteś przyciąga podobne Tobie!.

PS Dzięki Kamilu, za dzisiejsze przemyślenia. Twoje rady i uwagi (mam nadzieje) szybko i moim staną się udziałem!.





Dla każdego z was , który jest jeszcze nie przekonany, że pomagając innym, pomagasz sobie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz