Zbieranie kontaktów i
poleceń
Wielu początkujących handlowców jak i już zaawansowanych
sprzedawców nadzwyczaj często odbiera sprzedaż jako coś zero jedynkowego.
Sprzedajesz albo nie. Wybitni traktują proces sprzedaży jako grę w której
chodzi o dwie rzeczy o zbieranie kontaktów i poleceń a dopiero potem jest
sprzedaż. Gra ta polega na tym, aby zrozumieć pewne prawidła.
Obrazowo wyglądać powinno to tak. Zbuduj sobie pewien lejek
do którego będziesz wlewać swoje kontakty biznesowe i wynikające z tego
polecenia. Doprowadź do takiej sytuacji, aby stworzyć sobie problem polegający
na tym, że ilość twoich kontaktów i poleceń nie będzie się mieściła do tego
lejka i zacznie wylewać się poza jego obręb. Wtedy stworzysz sobie swobodny
przepływ sprzedażowy i zacznij sprzedawać. Spowoduje to, że twój kalendarz
będzie bardzo napięty, zaczniesz prowadzisz selekcję klientów, doprowadzisz do
sytuacji, że jak nie ten to w kolejce masz już następnego. Nie będziesz mieć
czasu, aby się zastanawiać. Zaczniesz sprzedawać w ciągu jednego spotkania
maksymalnie dwóch. Bo następni już czekają na ciebie.
Dlaczego jest to tak bardzo ważne i tak bardzo nielubiane
przez wielu handlowców?
Wynika to z dwóch rzeczy. Potrzebujesz czasu, aby zdobyć
takie kontakty, nie zarabiasz i rodzi się w głowie przekonanie, że coś jest nie
tak. Po drugie wszyscy na ciebie patrzą, twój szef, twoja rodzina, ty sam i
działasz pod presją czując, że musisz szybko zacząć sprzedawać. Zapominasz o „
lejku” i ruszasz do boju. Coś sprzedałeś wszyscy są zadowoleni problem tylko w
tym, że nie stworzyłeś sobie swobodnego przepływu kontaktów . Po jakimś czasie
sprzedaż się skończyła albo jest mizerna. Bo jak masz sprzedawać, gdy nie wiesz
do kogo masz uderzyć a pomysły ci się wyczerpały?
Mój osobisty mentor dał mi kiedyś bezcenną radę. Określona
Ilość telefonów daje określoną ilość spotkań. Określona ilość spotkań daje
określoną ilość kontaktów. Określona ilość kontaktów daje określoną ilość
poleceń. Określona ilość poleceń daję określoną ilość kontraktów. Proste!
Dlaczego jest to tak bardzo ważne?
Każda osoba, którą pozyskasz do swoich kontaktów zna
przeciętnie około 60 innych osób. Każdy z tych 60 osób zna następne 60 osób.
Pytanie zatem czy możesz sobie pozwolić na to, aby nie potraktować tego
priorytetowo? Zastanów się, ile z tych osób może polecić twoją osobę dalej?
Po drugie, każdy z nas wie jak wkurzające jest to gdy dzwoni
do ciebie osoba, której nie znasz a stara się przekonać ciebie do zakupu
jakiegoś produktu bądź usługi. Odwróć zatem temat. Co zrobić, aby te osoby
dzwoniły do ciebie, nie znając cię osobiście, będą życzliwe i chętne na
spotkanie. Co musisz zrobić, aby doprowadzić do takiej sytuacji?
Spraw, aby ktoś w twoim imieniu zapowiedział cię jako
specjalistę, czyli uzyskaj polecenie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz